seo 1

POBEDITE KONKURENCIJU UZ SEO

Svakoga dana na Google-u se obavi preko 3.5 milijardi pretraga. Ova impozantna cifra se odnosi samo na pomenuti pretraživač, da ne spominjemo sve ostale pretraživače. Upravo zbog toga mesto na prvoj stranici rezultata pretraživača nije ni namanje naivno – to je odlučujuči faktor između uspešnog biznisa i biznisa koji propada. SEO optimizacija sajtova je put do prve stranice na rezultatima pretrage.

Šta je zapravo SEO optimizacija?

Verovatno ste već čuli da više od 75% korisnika Interneta koji pretražuju Google nikada ne ode na drugu stranicu pretrage. Ovo znači da ako vaš web sajt nije na prvoj stranici, većina korisnika verovatno neće ni videti i kliknuti na vaš web sajt.

Ako se vaš sajt nalazi na 90. ili 35. strani rezultata pretrage, a želite da budete na prvoj, postoje dva načina da do te pozicije dođete. Jedan način su plaćeni oglasi (Google Ads), a drugi je SEO optimizacija.

SEO optimizaciju (Search Engine Optimization) bismo mogli definisati kao optimizaciju sajta za pretraživače. To je proces koji objedinjuje sve aktivnosti koje za cilj imaju da pozicioniraju vaš sajt na što višoj poziciji u organskim rezultatima pretrage svih pretraživača. SEO optimizacija sajta je proces optimizovanja sajta da bi podigao kvalitet i kvantitet saobraćaja ka vašem sajtu, putem organskih rezultata pretrage. SEO optimizacija sajta će vam pomoći da privučete targetiranu publiku, koju istinski zanima sadržaj vašeg sajta, jer joj pretraživač sajt preporučuje kao kvalitetan i relevantan.

Pod organskim saobraćajem koji dolazi putem SERP-a (lista stranica na pretraživaču se naziva rezultat pretrage – SERP), podrazumevamo saobraćaj koji nije plaćen. Svi veliki pretraživači, kao što su Google ili Bing, imaju primarne rezultate pretrage, gde su pobrojane web stranice i ostali sadržaji, kao što su slike, video zapisi ili lokalne liste. Ovi sadržaji su prikazani i rangirani na osnovu relevatnosti koju imaju za korisnike Interneta.

Plaćeni oglasi se ne nalaze u organskim rezultatima pretrage.

seo 2

Šta podrazumeva optimizacija sajta?

Rad na optimizaciji sajta deli se na tri dela:

  • Tehnički SEO – podrazumeva da sajt treba pravilno urediti sa tehničkog aspekta problema – uređenje tehničkih karakteristika sajta – brzine, sigurnosti, prilagođenosti za mobilne uređaje i drugo.
  • On-page SEO – reč je o radu na samom sajtu. Optimizacija se tiče optimizacije sadržaja sajta, kako bi bio dopadljiv korisnicima i pretraživačima. U pitanju je usavršavanje kvaliteta sadržaja, odabira i zastupljenosti ključnih reči, naslova, meta tagova, optimizacija slika itd.
  • Off-page SEO – optimizacija sajta se odnosi na građenje linkova povezivanjem sa sajtovima sličnih niša.

Zašto je SEO optimizacija sajta toliko važna?

Kako bismo bolje razumeli značaj SEO optimizacije sajtova pogledajte sledeće rezultate istraživanja:

  • 90% korisnika interneta ne ide dalje od prve strane pretrage.
  • 83% organskih klikova uzimaju prva 4 (četiri) naslova.
  • 32,5 % klikova dobija prvi rezultat u vrhu (više klikova jača autoritet, povečava posećenost i dobit vlasnika web stranice).
  • Preko 40 procenata od svih prihoda ostvarenih preko klikova realizuje se kroz organski saobraćaj.
  • 51% saobraćaja dolazi od organskog pretraživanja, 10% od plaćenog, 5% sa socijalnih mreža i 34% iz ostalih izvora.

Top 3 benefita koja će vam SEO doneti

SEO je odavno prepoznat kao efektivna, važna i ne tako skupa internet marketing stategija. Neki od benefita koje dobijate SEO optimizacijom sajta su:

  1. Povećani obim organskog saobraćaja– Visoke pozicije na stranama rezultata pretrage (SERP – Search Engine Ranking Positions) donose najviše organskog saobraćaja, a SEO optimizacija sajta je ono što će vam to omogućiti. Takođe, optimizacija će kreirati informativne i relevantne naslove i meta tagove za vaše ključne reči. Kvalitetna optimizacija će takodje uticati i na CTR (Click Trough Rate), kao i na relevantan organski saobraćaj. A povećani organski relevantni saobraćaj = povećani profit!
  2. Merljivi ROI (Return of investment – povrat ulaganja)– SEO aktivnosti pružaju rezultate koji se mogu lako meriti i iz kojih se može izvući dosta podataka, te je ROI uvek lako pratiti. Danas je moguće pratiti skoro svaki aspekt online poslovanja, pa tako postignuti rezultati u rangiranju, organskom saobraćaju i konverziji će lako pokazati ROI vrednosti u vezi sa vašom optimizacijom.
  3. Podizanje svesti o vašem brendu (Brand Awareness)– Kako smo već utvrdili da najveći broj vaših potencijalnih potrošača svakodnevno koristi pretraživače, visoke pozicije na njima će vam doneti veliki broj prikazivanja upravo vašoj ciljanoj populaciji, i to svakodnevno – 24×7. Toliki broj redovnog prikazivanja/pominjanja vašeg brenda će u svesti potrošača dovesti do stvaranje veze izmedju ključnih ciljanih reči i vašeg brenda, te na taj način vaš brend može zadobiti i veće poverenje potrošača i biti prepoznat kao sinonim za kvalitet. A složićete se da će vam ovo dovesti potencijalno povećan promet, tj. profit. Dakle, što ste na višim pozicijama, to možete očekivati i veći profit. Vrlo jednostavno.

Trošak ili investicija?

To da li će SEO optimizacija biti trošak ili investicija, zavisi od dve stvari. Prva je klijent, druga je osoba koja radi SEO za sajt ili neku kompaniju.

Pravi SEO stručnjak će znati sve mogućnosti dostupnih SEO aktivnosti, radiće po poslednjim standardima i neće zarad novca obećavati kule i gradove. Ako osoba koja radi SEO nije stručna ili joj etika nije jača strana, može uništiti vaš online biznis.

Pa tako, ukoliko je klijent realan, a SEO menadžer stručan i odgovoran, SEO će uvek biti dobra investicija. Kolika će ta investicija biti, takođe zavisi od gorepomenutih osoba. Bitni su ciljevi, budžet, ali i realno sagledavanje da li dati prioritet SEO optimizaciji ili je prioritet neki drugi marketinški/prodajni kanal. Svaka ozbiljna kompanija koja je predstavljena online treba da ima svog SEO menadžera. Što su veći ciljevi ili obim posla (veliki broj sajtova pod ingerencijom, jaka konkurencija, veliki broj strana i sl), to bi budžet za SEO morao biti veći.

Investiranje u organski saobraćaj kroz SEO je danas važniji nego ikad ako se uzmu u obzir svi relevantni dostupni podaci. U današnje vreme svaki online biznis mora imati svoju SEO strategiju i mora je jasno i čvrsto postaviti u svojoj online marketing hijerarhiji. On i dalje ostaje jedna od najvažnijih komponenti u naporima za ostvarivanje što veće i kvalitetnije prisutnosti na internetu.

Ova Internet stranica koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva. 

Korišćenjem ovog sajta se slažete sa korišćenjem kolačića (cookies)

Više o tome možete pronaći u našoj Politici privatnosti i Kolačićima

Scroll to Top