Pitanja za klijenta

Upoznavanje sa poslovanjem kompanije

Pitanja za klijenta – A čime se bavi vaša komanija?

Ovo bi moglo biti očigledno pitanje. Ipak, uvek je najbolje čuti o poslovanju kompanije sopstvenim rečima klijenta. To će nam pomoći da vidimo šta je vama najvažnije. Uvek je  korisno upoznati se sa praksom klijenta, čak i u slučajevima kada profesija zvuči prilično samorazumljivo, poput šetača pasa. Vrednosti koje ćete možda odabrati da naglasite mogu se uveliko razlikovati na osnovu načina na koji opisujete svoje poslovanje. Na primer, govoreći: „Nikada ne šetim više od pet pasa istovremeno“, podrazumeva da su intimnost i bliskost glavne vrednosti u ovom poslu, dok neko ko kaže „idemo u duge šetnje i igramo igre zajedno“ naglašava trošenje kvalitetnog vremena sa kućnim ljubimcima. Kada komaniju vidimo iz vaše perspektive, onda i dizajn sajta može da odražava vaše vrednosti i ličnost.

Po čemu se vaša kompanija izdvaja?

Kao dodatno objašnjnje, ovo nam može pomoći da saznamo šta vas izdvaja od konkurencije. Ovog puta ne pitamo samo o proizvodu ili usluzi, već i o celom paketu, uključujući bilo koju dodatnu vrednost koju pružate. Vraćajući se primeru šetača pasa, neki profesionalci mogu vam reći da su njihova dodana vrednost fantastične slike pasa koje svakodnevno šalju vlasnicima. Poznavanje ove vrste informacija može uzrokovati da na veb stranicu uključite galeriju slika. To je mala odluka, ali ona koja veb stranicu može učiniti mnogo jedinstvenijom i istinitijom za određeni stil poslovanja. Da li je kompanija već neko vreme prisutna ili tek započinje poslovanje i koja je veličina, broj zaposlenih i slično. Interesuju nas i vaše slabosti – ne samo vrline – kako bi mogli formirati holističko razumevanje ko su ste u stvari.

Ko su vam konkurenti?

Ovo pitanje trebalo bi da bude praćeno nekim istraživanjima. Jednom kada saznamo glavne konkurente, treba proveriti da li su prisutni na mreži, pogledati njihov veb dizajn, angažovanje na društvenim mrežama. Potrebne su nam informacije o tržištu na kojem se nalazi vasa kompanija i nekim uobičajenim praksama u toj oblasti.

Po čemu se razlikujete od svojih konkurenata?

Poznavanje vaše kompanije I tržišta pomoći će nam da napravimo veb stranicu koja se izdvaja od konkurencije. U užurbanom, bučnom, takmičarskom svetu na mreži, preduzeća moraju biti zaista izvanredna da bi bila uspešna. Pa kako možemo privući pažnju ljudi kada slete na veb sajt? Kako možemo napraviti taj prefinjeni broj prvih utisaka? Ovo ne mora biti nešto značajno; To može biti jednostavno poput besplatne konsultacije ili fenomenalne usluge kupcima. Ostale stvari zbog kojih se preduzeća izdvajaju uključuju brzu ili besplatnu dostavu proizvoda, skladištenje najjeftinijih ili najkvalitetnijih proizvoda na njihovom području, neverovatne procedure garancije ili povrata ili nude jedinstvene pakete. Učenjem kako se vaša kompanija razlikuje od konkurencije, možemo isporučiti veb stranicu koja radi isto.

Ko je vaš idealan kupac?

Ljudi za koje ste stvarno treba dizajnirati veb sajt su kupci. Na kraju će ti ljudi pregledavati vašu veb stranicu i zato moramo razumeti njih i njihove potrebe. Ko je ciljna grupa vaših potrošača, kako u pogledu demografije – starosti, pola, itd., tako i po pitanju motivacije – šta im se najviše sviđa u proizvodu ili usluzi; šta očekuju da pronađu; šta ih frustrira, i tako dalje. Da li će posetioci zahtevati neke posebne potrebe (tj. Čitač ekrana spreman, veća slova)?

Upoznajte viziju vašeg klijenta

Koji je glavni cilj iza izgradnje veb stranice? Koji su vaši ciljevi na ovom projektu?

Najvažnije je jasno definisati ciljeve. Da li je vaš glavni cilj povećati svest o robnoj marki, edukovati posetioce o njihovim različitim funkcijama i uslugama, podstaći internet prodaju ili bilo šta drugo. Što su ciljevi specifičniji, to ćemo bolje moći da ih ispunimo u dizajnu. Koja je definicija vašeg uspeha? Da li želite da povećate broj posetilaca, povećate prosečnu veličinu porudžbine ili povećate broj korisnika na svom veb forumu? Možda želite da podstaknete veće angažovanje putem svog bloga, povećate vidljivost svog brenda ili podstaknete ljude da se prijavljuju za svoja e-mail obaveštenja o popustima i akcijama. Definisanjem „problema“ koji pokušavate da rešite sajtom, pružate bolju šansu za stvaranje efikasnog rešenja.

Koje funkcije mora da sadrži vaša veb lokacija?

Sada kada je cilj jasan, lakše je odgovoriti na pitanje kojim aktivnostima želite da se posetioci sajta bave. Da li posetioci sajta treba da rezervišu različite usluge na mreži, pročitaju blog, prijave se za bilten ili ćaskaju sa predstavnikom uživo. Definisanje vrsta funkcija koje treba da budu uključene na veb stranicu trebalo bi da se obavlja u ranim fazama projekta.

Koje specifične karakteristike želite na sajtu?

Na početku treba utvrditi koje funkcionalnosti želite uključiti na svoju novu veb stranicu. Neke stvari mogu biti očigledne. Ako, na primer, imate restoran, trebaće vam radno vreme i meni, a ako imate hotel, možda želite onlajn formular za rezervaciju.

Ostale mogućnosti uključuju blog, čet veb stranicu, integraciju društvenih medija, foto galerije, odvojenu mobilnu ili responzivnu stranicu, video integraciju ili obrazac za kontakt. Kasnije dodoavanje funkcionalnosti moglo bi vas koštati vremena i novca.

Koje su funkcije neophodne, a koje bi bilo lepo imati na sajtu?

Evo nekoliko ideja koje možete izabrati da biste odredili šta je potrebno za vašu veb okaciju u odnosu na ono što nije:

  • Stranica O nama, sa članovima tima
  • Prijava na bilten ili neka druga forma
  • Socijalna integracija
  • Pretraga na sajtu
  • Integracije aplikacija trećih strana (CRM, softver za automatizaciju marketinga itd.)
  • Višejezični sajt
  • Internet plaćanje
  • Da li je vašoj veb lokaciji potreban blog ili forum?
  • Kontakt obrasci
Da li će biti potrebno više nivoa pristupa?

Ovo se naročito odnosi na korporativni brend sa strogom hijerarhijom, ali to može biti slučaj sa bilo kojim brendom. Budući da je pristup programiran u pozadini, to ne može biti jednostavna prošlost – budite spremni da kažete timu za veb dizajn tako da bude uključen u opseg i funkcije

Koje su vaše omiljene veb stranice i zašto?

Pošalje nam linkove tri do četiri omiljene veb stranice, sa kratkim objašnjenjem šta svaki od njih čini privlačnim. Takvi sajtovi služe kao inspiracija za projekat.

Koje veb stranice vam se ne sviđaju i zašto?

Jednako je važno da znamo i koje su vaše najmanje omiljene veb lokacije. Pošalite nam linkove od nekoliko stranica koje vam se ne dopadaju i istaknite elemente dizajna, karakteristike i stilove koji vam se ne sviđaju. Na ovaj način možemo otkloniti potencijalne propuste pre nego što uđemo u nečistoću projekta.

Postojeći dizajn kompanije

Imate li postojeću veb stranicu i šta vam se sviđa i ne sviđa u vezi s tim?

Ukoliko vam je potreno redizajniranje sajta, objasnite šta vam se ne sviđa na postojećem sajtu. Da li je to dizajn? Nedostatak funkcija? Širina opsega?

 Ako koristite Google Analitics, pogledajte podatke i da vidite šta se iz njih može naučiti: na kojim stranicama se najviše zadržavaju posetioci sajta i zbog čega oni zatvaraju stranicu?

Da li ste aktivni na društvenim mrežama?

Društveni mediji su sopstveni oblik veb prisutnosti na mreži, a gledanje šta deluje i šta ne funkcioniše u komunikaciji sa kupcima na društvenim platformama, može se prevesti u dizajn vaše nove veb stranice. Da li želite da se vaša veb stranica povezuje na bilo koji od aktivnih kanala društvenih medija.

Imate li stilski vodič ili bilo koje postojeće slike?

Da li imate materijale za brendiranje ili vodiče za stil koji je potrebno ugraditi u dizajn veb sajta?

Da li ste zadovoljni trenutnim vizuelnim rešenjima ili želite da menjate dizajn na bilo koji način?

Da li imate fotografije koje bi bile pogodne da se koriste za vašu novu veb stranicu? Imate li puna prava za korišćenje tih fotografija?

Da li imate logotip koji planirate da koristite ili ćete ga trebati kreirati? Ako ga imate, možete li navesti originalne datoteke umetničkog dela? Da li će vam trebati favicon kreiran?

Obim projekata

Koliki je budžet?

Ovom važnom pitanju treba pristupiti odmah. Ako je budžet minimalan, bolje je da to znamo odmah nego posle nekoliko dodatnih sastanaka. Postoji li fleksibilnost u budžetu?

Koji je vremenski rok?

U skladu sa obimom projekta treba uskladiti i rok za izradu. Potrebno je jasno definisanje krajnjeg roka, kao i bilo kakve ključne prekretnice koju želite da ispunimo na putu – ovo je ključno za praćenje projekta i ispunjenje očekivanja. Da li postoji fleksibilnost u vremenskoj liniji?

Ko je kontakt osoba zadužena za projekat?

Ko su glavni kontakti za projekat? Ko dostavlja sadržaj za veb sajt? Proces zahteva interno odobrenje i više, ko je osoba zadužena za odobravanje dizajna?Ko je zadužen za upravljanje, ubacivanje i pregled sadržaja?

Moguće je podeliti poslove na više osoba iz tima, ali najbolje je imati jednu osobu zaduženu za projekat da bi se izbegla konfuzija.

Održavanje sajta i obuka zaposlenih

Da li vama ili vašem timu treba obuka za ažuriranje veb stranice, smernice za objavljivanje sadržaja itd.?  Da li vam je potrebno održavanje nakon izrade i publikovanja veb stranice?

Delite na društvenim mrežama:

Više o TOPSAJTU možete pročitati OVDE

Ova Internet stranica koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva. 

Korišćenjem ovog sajta se slažete sa korišćenjem kolačića (cookies)

Više o tome možete pronaći u našoj Politici privatnosti i Kolačićima

Scroll to Top