BOJE ZA SAJT VAŽNOST BOJA ZA VAŠ POSLOVNI IDENTITIET
Boje za sajt imaju veoma važnu ulogu u izgradnji identiteta vašeg brenda. Ljudi su uglavnom vizuelna bića i boje mogu imati ogroman uticaj na raspoloženje i osećanja. Istraživanja pokazuju da čak 85% potrošača donosi svoje odluke o kupovini na osnovu boje. Na osnovu ovog podatka možemo zaključiti koliko je psihologija boje bitna u predstavljanju vašeg biznisa i vaših proizvoda budućim klijentima i potrošačima.
1. Kako izabrati boje za vaš sajt
U digitalnoj eri u kojoj živimo ne postoji jak i pouzdan brend bez adekvatne prezentacije na internetu. Prva stvar u kreiranju vase prezentacije je da razumete kako boje utiču na ljudske emocije jer su boje moćno komunikaciono sredstvo koje se može koristiti da stimuliše na akciju, utiče na raspoloženje i izazove psihološke reakcije.
Pre nego što počnete birati boje, potrebno je ustanoviti šta vaš brend predstavlja vama i na koji ga način želite predstaviti ostatku sveta. Odgovorite na sledeća pitanja:
Kakve emocije želite izazvati? Šta želite da ljudi osećaju kada pogledaju vaš sajt?
Kakve reakcije očekujete?
Da li je vaš brend ženstven ili muževan?
Da li je ležeran ili ozbiljan? Luksuzan ili pristupačan?
Moderan ili klasičan? Mladenački ili zreo? Glasan ili suptilan?
Do koga želite da doprete i ko su vaši ciljni kupci?
2. Zanemarite svoj lični stav
Ovo je greška koju mnogi prave pri izboru palete boja za sajt. Oni svoj lični stav i ono što im se dopada stavljaju ispred naučno zasnovanih podataka. Naime, ukoliko vi volite plavu boju, verovatno ćete poželeti da baš ta boja bude dominantna u vašoj internet prezentaciji. Ali, ako su vaša ciljna grupa žene, mnogo bi bolje bilo koristiti roze ili ljubičastu boju.
Ovo ne smete da zaboravite! Ne dozvolite da vaš ukus po pitanju boja negativno utče na prodaju, profit i pozicioniranje vašeg brenda.
3. Analizirajte konkurentske sajtove
Možete da naučite puno i od konkurenata iz vaše industrije. Pogledajte bar tri sajta vaših direktnih konkurenata i obratite pažnju na boje koje oni koriste. To će vam pomoći da stvorite sliku o nijansama koje su česte u vašoj industriji. A onda možete da:
- Iskoristite sličnu kombinaciju boja
- Uradite nešto sasvim suprotno i istaknete se u odnosu na konkurente.
Na vama je da odlučite koja od ove dve opcije je privlačnija za vas.
4. Koliko boja izabrati za sajt
Iako nema univerzalne formule koja važi za svaki sajt, osnove web dizajna diktiraju nešto što se zove 60-30-10 pravilo.
- 60 procenata je glavna – dominantna boja
- 30 procenata je sekundarna boja
- 10 procenata je boja za akcentovanje.
Kada ovu teoriju uzmemo u obzir možemo pretpostaviti da je idealan broj boja na sajtu tri. To ne znači da uvek morate koristiti tri boje kada dizajnirate sajt, ali to je idealan broj kojem treba težiti. Ukoliko je broj boja veći od četiri, sajt će izgledati prenatrpano ili neuredno.
5. Simbolika boja
Simbolika boja gradila se kroz čitavu istoriju, religiju, verovanja i tradiciju. Svaka nacija i kultura ima svoja tumačenja određene boje. Ipak, globalno gledano, ljudske reakcije na boje su uglavnom iste i to treba iskoristiti u svrhu marketinga, advertajzinga i poboljšanja prodaje uopšte.
♦ Zlatna, kao i baron boja, nije preterano popularna kada je reč o brendiranju i treba je izbegavati. Ako je baš želite koristiti, onda se fokusirajte samo na detalje jer previše zlatne deluje jako kičasto, nametljivo i šalje pogrešne poruke.
Više o TOPSAJTU možete pročitati OVDE